Що треба знати і вміти дитині 6 років перед тим, як іти до школи
Загальний розвиток
- Уміння називати домашню адресу, телефон, повні імена батьків і склад сім'ї.
- Знати правила поведінки в громадських місцях і на вулиці
- знати, в якому місті/країні він живе , і вміти назвати інші знайомі йому країни світу;
- знати назви найпоширеніших рослин, тварин, комах, вміти розрізняти звірів, птахів і риб, відрізняти диких тварин від домашніх, дерева від чагарників, фрукти - від ягід і овочів;
- орієнтуватися в часі, знати час доби, пори року, їх послідовність, скільки місяців у році, днів у місяці, днів у тижні, годин в дні, знати дні тижня; мати уявлення про природні та погодні явища;
- знати основні кольори; знати поняття «право-ліво»; знати назви популярних видів спорту, найпоширеніших професій, основні правила дорожнього руху і дорожні знаки;
- знати свята; вміти розповісти, чим він любить займатися;
- найголовніше: відповісти на запитання «навіщо він йде до школи?
Інтелектуальний розвиток
У цій області дитина повинна вміти:
- вирішувати прості логічні задачки, головоломки і ребуси, відгадувати загадки;
- знаходити зайвий предмет у групі;
- додавати до групи відсутні предмети;
- розповідати, чим схожі або відрізняються ті чи інші предмети;
- групувати предмети за ознакою і називати його ;
- відновлювати послідовність подій (що було спочатку, потім); розкладати картинки у правильній послідовності.
Слух, зір, увага, пам'ять, мова
Тут дошкільнику потрібно вміти:
- знаходити 10-15 відмінностей на двох схожих картинках;
- точно копіювати простий візерунок;
- описувати по пам'яті картинку;
- запам'ятати пропозицію з 5-6 слів і повторити його;
- писати графічні диктанти («одна клітина вгору, дві клітини вліво, дві клітини вниз, одна клітина вправо»);
- прочитати напам'ять вірш, розповісти казку;
- переказати почуту розповідь;
- складати розповідь за картинкою.
Основи математики
- вміти рахувати від 1 до 10 і назад, відновлювати числовий ряд, в якому пропущені деякі числа;
- виконувати лічильні операції в межах десяти;
- знати поняття «більше-менше -порівну»;
- знати прості геометричні фігури, вміти складати аплікації з геометричних фігур;
- вміти порівнювати предмети за довжиною, ширині і висоті;
- вирішувати прості арифметичні задачки;
- вміти поділити предмет на дві/три/чотири рівні частини.
Читання
- відрізняти букви від звуків, голосні від приголосних;
- знаходити потрібну букву на початку, середині і наприкінці слова;
- підбирав слова на задану букву;
- ділити слово на склади.
Розвиток дрібної моторики
- правильно тримати ручку та олівець в руці;
- проводити безперервні прямі , хвилясті, ламані лінії;
- обводити по контуру малюнок, не відриваючи олівця від паперу;
- вміти малювати по клітинках і точок; вміти домалювати відсутню половину симетричного малюнка;
- копіювати з зразка геометричні фігури;
- вміти продовжити штрихування малюнка;
- вміти акуратно зафарбовувати малюнок, не виходячи за контури.
Психологічна готовність
- Психо-соціальна зрілість тобто кругозір дитини
- Інтелектуальна готовність – певний багаж знань дитини та вміння їх застосувати у новій життєвій ситуації.
- Мотиваційна готовність – розуміння дитиною цілей навчання в школі.
- Емоційно-вольова готовність - вміння прийняти навчальне завдання, докладати вольові зусилля та позитивно ставитись до навчання в школі.