Нейрогімнастика – це прості та приємні рухи для забезпечення цілісної роботи мозку. Ці вправи покращують розумову діяльність, допомагають полегшити навчання, розвинути мовленнєві функції, засвоєння різноманітних навичок, підвищують розумову працездатність, стійкість уваги, а також сприяють цілісному розвитку мозку, синхронізації роботи півкуль, оптимізації когнітивних та афективних функцій.Нейрогімнастика активує природні механізми роботи мозку за допомогою фізичних вправ та розвиває взаємодію тіла та інтелекту. Під впливом занять з нейрогімнастики в організмі відбуваються позитивні структурні зміни – удосконалюється мозкова функція регулювання та контролю, зокрема, самоконтролю, розвиваються рухливість, рівновага та пластичність нервових процесів.
В основі когнітивних процесів знаходяться моторні навички та сенсорна чутливість, отже, для розвитку пізнавальної сфери потрібно розвивати сенсорну сферу. Відповідно, сенсомоторна активність впливає і на пізнавальну активність.Існує прямий зв’язок між тілом та відчуттями, тому мозок розвивається через тіло – фізичні рухи впливають на розвиток інтелекту.Мозок пластичний та розвивається протягом усього життя. Нейропсихологія заснована на східних практиках і допомагає людині незалежно від віку через рухи виявити приховані здібності, розширити межі можливостей, які закладені в її тілі, адже нейрогімнастика активізує нервові центри.
Для формування успішного навчального середовища педагоги створюють різноманітні програми, спрямовані на підвищення мотивації, залученості та закріплення навчального матеріалу. Такі програми певною мірою є ефективними, однак, одні учні стають успішними, а інші – ні. Річ у тім, що деякі учні стараються настільки сильно, що ‘відмикають’ механізми інтеграції мозку, які необхідні для повноцінного навчання. Інформація надходить у задні відділи мозку та ‘живе’ там у формі образу. Далі вона проходить в його передні відділи та отримує форму вираження. Однак інформація не завжди може бути доступна переднім відділам мозку, і тоді нездатність виразити те, що було завчено, призводить до синдрому неуспішності.
Вирішення цієї проблеми полягає в тому, щоб використати цілісну роботу мозку в процесі навчання. Цього можна досягти тренуваннями за допомогою нейрогімнастики. Ці вправи дають можливість задіяти ті ділянки мозку, які раніше на брали участі у навчанні. Як тільки людина виявляє, яким чином можна одночасно отримувати інформацію та виражати її, дуже швидко відбуваються суттєві зміни в навчанні та поведінці.Нейрогімнастику може застосовувати кожен, хто хоче покращити своє життя, підвищити успішність навчання, адже вона допомагає подолати швидку втомлюваність, покращити засвоюваність інформації, координацію рухів та гармонізувати роботу мозку та тіла. Нейрогімнастика застосовується для налагодження базових координацій сенсорних систем(тактильної, вестибулярної, кістково-м’язової), рухових координацій, координації лівої та правої половин тіла, розвитку рухової, просторової та комунікативної компетенції
Не вірно введені дані