Що треба знати і вміти дитині 6 років перед тим, як іти до школи:
Загальний розвиток
1)Уміння називати домашню адресу, телефон, повні імена батьків і склад сім'ї.
2)Знати правила поведінки в громадських місцях і на вулиці
3)знати, в якому місті/країні він живе , і вміти назвати інші знайомі йому країни світу;
4)знати назви найпоширеніших рослин, тварин, комах, вміти розрізняти звірів, птахів і риб, відрізняти диких тварин від домашніх, дерева від чагарників, фрукти - від ягід і овочів;
5)орієнтуватися в часі, знати час доби, пори року, їх послідовність, скільки місяців у році, днів у місяці, днів у тижні, годин в дні, знати дні тижня; мати уявлення про природні та погодні явища;
6)знати основні кольори; знати поняття «право-ліво»; знати назви популярних видів спорту, найпоширеніших професій, основні правила дорожнього руху і дорожні знаки;
7)знати свята; вміти розповісти, чим він любить займатися;
8)найголовніше: відповісти на запитання «навіщо він йде до школи?
Інтелектуальний розвиток.
У цій області дитина повинна вміти:
1) вирішувати прості логічні задачки, головоломки і ребуси, відгадувати загадки;
2) знаходити зайвий предмет у групі;
3) додавати до групи відсутні предмети;
4)розповідати, чим схожі або відрізняються ті чи інші предмети;
5)групувати предмети за ознакою і називати його ;
6)відновлювати послідовність подій (що було спочатку, потім); розкладати картинки у правильній послідовності.
Слух, зір, увага, пам'ять, мова .
Тут дошкільнику потрібно вміти:
1)знаходити 10-15 відмінностей на двох схожих картинках;
2)точно копіювати простий візерунок;
3)описувати по пам'яті картинку;
4)запам'ятати пропозицію з 5-6 слів і повторити його;
5)писати графічні диктанти («одна клітина вгору, дві клітини вліво, дві клітини вниз, одна клітина вправо»);
6)прочитати напам'ять вірш, розповісти казку;
7)переказати почуту розповідь;
8)складати розповідь за картинкою.
Основи математики:
1)вміти рахувати від 1 до 10 і назад, відновлювати числовий ряд, в якому пропущені деякі числа;
2)виконувати лічильні операції в межах десяти;
3)знати поняття «більше-менше -порівну »;
4)знати прості геометричні фігури, вміти складати аплікації з геометричних фігур;
5) вміти порівнювати предмети за довжиною, ширині і висоті;
6) вирішувати прості арифметичні задачки;
7)вміти поділити предмет на дві/три/чотири рівні частини.
Читання:
1)відрізняти букви від звуків, голосні від приголосних;
2) знаходити потрібну букву на початку, середині і наприкінці слова;
3)підбирав слова на задану букву;
4)ділити слово на склади.
Розвиток дрібної моторики:
1)правильно тримати ручку та олівець в руці;
2)проводити безперервні прямі , хвилясті, ламані лінії;
3)обводити по контуру малюнок, не відриваючи олівця від паперу;
4)вміти малювати по клітинках і точок; вміти домалювати відсутню половину симетричного малюнка;
5)копіювати з зразка геометричні фігури;
6)вміти продовжити штрихування малюнка;
7)вміти акуратно зафарбовувати малюнок, не виходячи за контури.
Психологічна готовність
1)Психо-соціальна зрілість тобто кругозір дитини
2)Інтелектуальна готовність – певний багаж знань дитини та вміння їх застосувати у новій життєвій ситуації.
3)Мотиваційна готовність – розуміння дитиною цілей навчання в школі.
4)Емоційно-вольова готовність - вміння прийняти навчальне завдання, докладати вольові зусилля та позитивно ставитись до навчання в школі.